Amandas tur til Cuba

Følgende rejse rapport er skrevet af en GoXplore deltager fra et andet land og er automatisk oversat. Teksten kan derfor lyde lidt anderledes end normalt.

Min rejse

Efter at jeg havde været i Cuba med min familie i 2012, ville jeg tilbage og opleve mere af Cuba. Et år efter eksamen besluttede jeg at gå i 4 uger i løbet af sommeren 2016, selvom ingen af mine venner ville være med. GoXplore var et godt valg, da jeg fik god support og tips inden turen. At tage beslutningen om at gå var en af de bedste ting, jeg nogensinde har gjort! Jeg havde en helt fantastisk tid i Cuba og er gået tilbage på egen hånd 2 gange siden da.

Jeg boede på Jakera hostel med omkring 30 andre unge mennesker. Jakera ligger midt i det gamle Havana med fantastisk personale. Ved at bo på Jakera lærte jeg venner fra hele verden at kende. Efter at have boet der i 4 uger føltes det virkelig som hjemme. Lederne Leandro og Leonel blev mine nære venner, som altid hjalp, hvis der var noget, du undrede dig over. De hang også altid ud med os om aftenen for at vise os de bedste steder i Havana.

Jeg lavede 4 ugers programmet. Hver morgen mandag-fredag havde jeg spanskkursus i en gruppe, der var på samme niveau som mig. Alle spansklærerne er meget sjove og åbne og har altid deltaget i vores fester i weekenden.

Vi tog også dansekurser flere dage om ugen. Danseskolen hedder "Casa del son" og ligger cirka 2 minutters gang fra Jakera. Det er en skole med fede lokaler og fantastiske danselærere. Hver person får sin egen dansepartner, hvilket betyder, at du har tid til at lære en masse og udvikle dig på kun 4 uger. Da jeg elsker at danse, købte jeg til danseundervisning næsten hver dag, hvilket lederne på Jakera nemt kunne ordne. Jeg kom også til at danse og øve mig næsten hver aften, fordi der er musik og dans overalt på Cuba.

Weekender bestod af ture til andre byer eller dagsture til stranden. Det er nemt og billigt at komme til stranden playa del este, som ligger 20 minutter med bus eller taxa fra det gamle Havana.

Den anden weekend tog vi til Viñales, hvor vi boede i casa particulares. Jeg boede sammen med 4 andre piger fra gruppen. Casa partikulær betyder, at det er en familie, der udlejer et eller flere værelser i deres hus, så man bor hjemme hos familien. Det var sjovt at se et rigtigt cubansk hus og opleve kulturen mere. I Viñales red vi i fantastisk natur og svømmede i en naturlig hule. Om aftenen tog vi ud til en klub, der lå i en hule.

Jeg kan anbefale alle, der kan lide musik, kunst og dans, at besøge Cuba! Cuba er et land med åbne mennesker, masser af musik og dans, høj sikkerhed og afslappet kultur. Mit eventyr i Cuba var de bedste 4 uger i mit liv og gav mig venner fra hele verden!

// Amanda P

Rejse rapport fra 2017 (Oversat)

Vil du prøve noget lignede?! Denne rejserapport er fra Viva Cuba.

Hjem » Rejsebrev » Amandas tur til Cuba

Eja M bestilte Wildlife Habitat Australia. Noe for deg?!